کابینت PVC چیست ؟

دکوراسیون و دیزاین

کابینت PVC چیست ؟

۲۵۰ بازديد

با سلامی دوباره خدمت شما که وبلاگ رو دنبال میکنید!

پیشنهاد میکنم مقاله امروزمون رو از دست ندید به دلیل اینکه بسیاررررر مطالب جالب و گلچین شده ای هستش اما میپرسید درباره چی ؟

موضوع مقاله امروز کابینت PVC هستش ! هم مطلب نسبت به موضوعات قبلی جدیده هم اینکه این سبک کابینت تقریبا ناشناخته هستش !

طبق روال هرهفته ابتدا از تصاویر کابینت دیدن کنید سپس به سراغ معرفی اولیه میرویم!

کابینت پی وی سی PVC چیست؟

اول یک توضیح در مورد PVC که باهاش این کابینت رو میسازند: پی وی سی (PVC) نوعی پلاستیک محسوب میشه!

در صنعت کابینت، این متریال رو در ساخت بدنه اطرافِ سینک ظرفشویی استفاده می کنند. چرا؟ چون این ماده کاملاً ضد آبه و میتونن خیلی از مشکلات کابینت های آشپزخانه رو که ناشی از رطوبت هست باهاش کنترل کنند. کلاً یادتون باشه برای هر نوع کابینتی (کابینت ام دی اف، کابینت هایگلاس، کابینت چوبی و …) ما توصیه میکنیم بدنه اطراف و زیر سینک کابینت رو با پی وی سی (PVC)  بسازند.

اما سؤال اصلی اینه که آیا کل یک کابینت آشپزخانه رو هم با پی وی سی (PVC) میسازن؟؟ جواب: معمولاً نه. چون این متریال نسبتاً گرون بوده و از طرفی رنگ بندی و طرح های خیلی زیبایی نسبت به ام دی اف و های گلاس و چوب نداره….. اما طی سال های اخیر تکنولوژی و تنوع ساخت ورق های پی وی سی پیشرفت کرده و دیگه فقط طرح های کاملاً سفید تولید نمیشه. تصاویر مدل های طراحی کابینت پی وی سی رو در بالا ملاحظه کردین. بنابراین میشه با همین ورق های پی وی سیِ رنگی یا طرح دار کل یک کابینت رو ساخت و بعضی ها هم متناسب با شرایطشون این تصمیم رو میگیرن.

مزایای کابینت پی وی سی (PVC):

o    ضد آب بودن و مقاوت کامل در برابر رطوبت
o    مقاومت در برابر حشرات موذی مانند موریانه
o    سبک بودن

معایب کابینت پی وی سی (PVC):

o    هزینه نسبتاً زیاد پی وی سی (PVC)
o    تنوع رنگ و طرح محدود
قیمت کابینت آشپزخانه پی وی سی (PVC)
نمیشود قیمت دقیق کابینت پی وی سی را  پیش از طراحی، تعیین جزئیات اجرا و گرفتن استعلام از یک کابینت ساز حرفه ای، تعیین کرد. کابینت و کمد های پی وی سی را معمولاً برای مصارف خاص استفاده می‌کنند و قیمتش به نسبت زیاد درمی آید؛ اما شاخصه اصلیِ پی وی سی (PVC) که ضد آب بودنش هست، انقدر برجسته است که باعث شده کاربرد ان روز به روز بیشتر بشود.  از طرفی طرح های جدید این متریال موجب استفاده گسترده تر پی وی سی (PVC) در ساخت کابینت و دکوراسیون های خانگی شده است

امیدوام به خوبی تونسته باشم با این سبک کابینت آشناتون کنم و مطالب به دردتون خورده باشه!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.